A DLT2702-es osztályba tartoznak a CompAir legnagyobb teljesítményű mobilkompresszorai, a TurboScrew turbókompresszorok. A turbó megnevezés nem csupán a hagyományos értelemben vett turbódízel motor megnevezést takarja. Bár a 6 hengeres Cummins dízelmotor valóban turbófeltöltésű, a rendszert ezen kívül ellátták egy további turbófeltöltővel. A motor kipufogógáza által meghajtott második turbó a levegőt elősűríti, még mielőtt az a kompresszor egységbe érne, és maga a „tényleges” sűrítési folyamat megkezdődne.
Ennek a technológiának köszönhetően a dízelmotornak teljes terhelésen mérve, a hagyományos kompresszorokhoz képest 14%-al több energiája marad a levegő sűrítésére.
Átlagos munkakörülmények között, amikor a kompresszornak üres/részleges/teljes terhelésen váltakozva egyaránt kell dolgoznia, az üzemanyag megtakarítás 30%-os a hagyományos kompresszorokhoz képes.
A teljes életciklust 10.000 üzemórának alapul véve, átlagos üzem mellett (üresjárás/részterhelés/teljes terhelés váltakozó üzeme) a 30%-os üzemanyag megtakarítás a kompresszorba befektetendő össztőke mennyiségét 20%-al csökkenti.
Köszönhetően az SCRT katalizátor technológiának, a kompresszor teljesíti a kipufogógázokra vonatkozó legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat is.
A rendszer először a nitrogén oxidokat (NO) oxidálja nitrogén dioxidokká (NO2). Ezután a nitrogén dioxidok egy szűrő segítségével a kipufogógázban lévő korom és egyéb szennyező részecskéket égetik el. A következő lépésben a keletkezett nitrogén oxidokat (NOX) kell megszűntetni. Ez az úgynevezett szelektív katalitikus reakció során megy végbe: az AdBlue nevű folyadékot a rendszer a dízel részecskeszűrő után befecskendezi a kipufogógázba. Az AdBlue folyadékból a termikus és katalitikus reakció során ammónia (NH3) keletkezik. Ez az ammónia a katalizátor segítségével a nitrogén oxidokat (NOX) az élő szervezet számára veszélytelen nitrogénné (N2) és vízzé (H2O) alakítja. Így a működés során keletkező nitrogén oxidok 90 százaléka eltűntethető. A rendszer tehát mind a koromrészecskéket, mind az élő szervezetre káros nitrogén oxidok mértékét képes drasztikus mértékben csökkenteni.
20 – 27 m3/min (TurboSrew turbókompresszorok) | |||||||||||
Osztály | DLT2702 | DLT 2702 HP | |||||||||
Típus | C200TS-14 | C210TS-12 | C220TS-10 | C230TS-9 | C240TS-14 | C250TS-12 | C260TS-10 | C270TS-9 | C200TS-24 | C210TS-21 | C230TS-17 |
Üzemi jellemzők | |||||||||||
Szállított légmennyiség az üzemi nyomáson | 20 m³/min (333,33 l/s) | 21 m³/min (350 l/s) | 22 m³/min (366,67 l/s) | 23 m³/min (383,33 l/s) | 24 m³/min (400 l/s) | 25 m³/min (416,67 l/s) | 26 m³/min (433,33 l/s) | 27 m³/min (450 l/s) | 20 m³/min (333,33 l/s) | 21 m³/min (350 l/s) | 23 m³/min (383,33 l/s) |
Maximális üzemi nyomás | 14 bar | 12 bar | 10 bar | 9 bar | 14 bar | 12 bar | 10 bar | 9 bar | 24 bar | 21 bar | 17 bar |
Kimeneti levegőtömlő csatlakozás | 3 db 3/4″ és 1 db 2″ | 1 db 2″ | |||||||||
Motor | Cummins QSB 6.7 | Cummins QSB 6.7 | |||||||||
Motor leadott teljesítménye | 180 kW | 224 | 224 | ||||||||
Üresjárati fordulatszám | 1000 fordulat/perc | 1000 fordulat/perc | 1000 fordulat/perc | ||||||||
Fordulatszám teljes terhelésen | 2400 fordulat/perc | 2400 fordulat/perc | 2400 fordulat/perc | ||||||||
Üzemanyagtartály kapacitása | 350 l | 350 l | 350 l | ||||||||
AdBlue tartály kapacitása | 38 l | 38 l | 38 l | ||||||||
Tömeg (választható opciók nélkül) | 3450 kg | 3490 kg | 3490 kg | ||||||||
Zajkibocsátás | LWA: 100 dB(A) ; LPA: 71 dB(A) |
A TurboScrew kompresszorokkal megegyező teljesítményű kompresszorokkal ellentétben a CompAir kompresszorai kisebb méretűek és könnyebbek, így a munkaterületek között könnyen és gyorsan mozgathatók.
Minden kompresszor olajhőfok szabályozó szeleppel van ellátva. Ez lehetővé teszi a kompresszor használatát nagyon alacsony környezeti hőmérséklet mellett is, és megvédi a kompresszorral üzemeltetett szerszámokat a fagytól.
A kompresszorok könnyen leolvasható, egyszerűen használható kezelőpanellel vannak ellátva. A rendszer a motor fordulatszámát mindig az éppen aktuális levegőszükségletnek megfelelően állítja be, így üzemanyag takarítható meg, illetve ez a megoldás a motor élettartamára is jó hatással van.
A kijelzőről könnyen leolvashatóak a kompresszor és a motor aktuális üzemi jellemzői, illetve az SCRT katalizátor állapota is.
A legfeljebb 14 bar-os maximális üzemi nyomáson dolgozó TurboScrew kompresszorokhoz opcionálisan rendelhető utóhűtő hőcserélő egységgel. A rendszer az összesűrített levegő víztartalmát csökkenti illetve a víztől megtisztított levegőt felmelegíti egy hőcserélőn keresztül a kompresszor-olaj hőjével, így védve a kompresszorral használt szerszámokat a fagytól
A rendszer kiegészíthető egy ISO 8573.1 minősítésű mikroszűrővel (ZTV-ING 90), ami garantálja, hogy a kompresszor által előállított sűrített levegőben az olajtartalom 0.01 ppm alatt lesz.
Opcionálisan kérhetőek a kompresszorok egyedi fényezéssel és feliratozással.
A TurboScrew kompresszorok elérhetőek futómű nélküli kivitelben is. (pl.: platóra való rögzítéshez)
levegőszállítás: 20.0 – 27.0 m3/perc (333.33 – 450 l/sec)
üzemi nyomás: 9-24 bar
levegőszállítás: 2.0 – 3.0 m3/perc (33.33 – 50 l/sec)
üzemi nyomás: 7-14 bar
levegőszállítás: 3.5 – 5.0 m3/perc (58.33 – 83.33 l/sec)
üzemi nyomás: 7-10 bar
levegőszállítás: 5.5 – 7.6 m3/perc (91.67 – 126.67 l/sec)
üzemi nyomás: 7-14 bar
levegőszállítás: 8.5 – 13.3 m3/perc (141.67 – 221.67 l/sec)
üzemi nyomás: 7-14 bar