A vékony, de robosztus háza a nehezen hozzáférhető helyeken is szabad mozgást biztosít.
Szükség esetén – a használat közbeni sérülések vagy kopások miatt – az alsó lemez egyszerűen cserélhető.
A membrános típusú akkumulátornak köszönhetően nincsen szükség a nitrogéngáz rendszeres újratöltésére, azt elég a hagyományos akkumulátorokéhoz képest jóval ritkább időközönként feltölteni.
A Rammer FBE (fixed blow energy) rendszer segítségével a törőfej mindig a legnagyobb ütési energiáját adja le, függetlenül attól, hogy – bizonyos, de tág határok között – a hordozó gép motorjának fordulatszáma mennyi, illetve a kalapácshoz mennyi olaj jut.
Opcionális lehetőség a Ramlube III automata zsírzórendszer. A rendszer a kalapács házán belül, a lehulló törmelékektől és nedvességtől elzárt, védett helyen található. Segítségével beállítható, hogy a munka ideje alatt folyamatosan pontosan a szükséges mennyiségű zsír kerüljön a megfelelő helyekre. Természetesen a rendszer használata mellett lehetőség van a kalapács kézi zsírzására is.
A kalapács házán belüli zaj- és vibrációcsillapítás lehetővé teszi a sűrűbben lakott területeken az intenzív munkavégzést, illetve kíméli a gép gémszerkezetét is.
Opcionálisan felhegeszthetők a házra kopásálló acél védőelemek, amik megvédik a kalapács házát a sziklák vagy egyéb törmelékek által okozott sérülésektől.
Opcióként választható a Rammer Safety Valve rendszer, ami a törőfejet védi a hibás bekötésből eredő károktól, illetve a túl nagy olajáramtól. A rendszer kifejezetten hasznos lehet, amennyiben a kalapácsot gyakran cserélgetik különböző munkagépeken, és szeretnék elkerülni egy esetlegesen bekövetkező hibás bekötésből eredő károkat.
A törőfejhez szériaként jár a Rammer Idle blow protection rendszere: amennyiben a tüske nem érintkezik megfelelően a bontandó anyaggal, a kalapács esetleges sérüléseit elkerülendő, leállítja a törőfejet, nem hozza mozgásba a kalapács dugattyúját, így az nem üti meg a tüskét.
A kalapács szerkezetén belül levegőjáratok találhatók, amelyek egy külső kompresszor segítségével lehetővé teszik a víz alatti és a magas porkoncentrációjú környezetben a munkavégzést: a kompresszor által előállított és a kalapács szerkezetébe juttatott magas nyomású levegő nem engedi bejutni a vizet illetve port a dugattyú és a vésőnyárs mellé.
Mindegy, hogy a munkagép gémszerkezetének melyik oldalán van a nyomóág, és melyiken a visszafolyó ág: a törőfejben a tömlők csatlakozási pontjai nem oldalt vannak, hanem hátul, így nincs szükség a gém felől érkező tömlők esetleges keresztbe vezetésére. Továbbá a csatlakozást megkönnyítendő, a törőfejhez gyárilag jár egy erősített kivitelű rövid hidraulikacső-pár, ami a gém felől érkező hidraulikatömlőket köti össze a törőfejjel.
A 2155-ös modellhez extraként rendelhető a Ramona rendszer: ez a rendszer munkavégzés közben, a nyomóágban elhelyezett érzékelők segítségével folyamatosan figyeli és rögzíti a hidraulikaolaj hőmérsékletét, az üzemi nyomást, illetve az ezen mért értékek alapján számított további jellemzőket, például ütések számát, időtartamát, frekvenciáját stb. Ezt a hordozó gép kabinjában elhelyezett kijelzőn jeleníti meg a gépkezelő számára, illetve külön felhívja a kezelő figyelmét a hibás működésre, így megelőzhetőek a kalapács alkatrészeinek meghibásodásai. A mért értékeket munkavégzés közben, valós időben el tudja küldeni a munkavégzéstől távoli helyre, így akár a szervizből is nyomon lehet követni a törőfej működését.
A törőfej egyedülálló garanciával rendelkezik, hiszen a Rammer LTW (Lifetime Warranty) segítségével a garancia ideje akár 10 év is lehet.
Tömeg: 1240 kg
Hordozó gép tömege: 16-26 t
Vésőnyárs átmérője: 118 mm
Tömeg: 870 kg
Hordozó gép tömege: 10-19 t
Vésőnyárs átmérője: 105 mm
Tömeg: 1760 kg
Hordozó gép tömege: 21-30 t
Vésőnyárs átmérője: 135 mm