A kiváló tömeg-teljesítmény aránnyal rendelkező Rammer 1533 ideális választás a 10-19 tonna tömegű kotrókra.
Ajánlatot kérekA kalapács vékony, de robosztus háza lehetővé teszi a munkavégzést a szűk, nehezen hozzáférhető helyeken is. Szükség esetén – a használat közbeni sérülések vagy kopások miatt – az alsó lemez egyszerűen cserélhető.
A membrános típusú akkumulátornak köszönhetően nincsen szükség a nitrogéngáz rendszeres újratöltésére, azt elég a hagyományos akkumulátorokéhoz képest jóval ritkább időközönként feltölteni.
A Rammer FBE (fixed blow energy) rendszer segítségével a törőfej mindig a legnagyobb ütési energiáját adja le, függetlenül attól, hogy – bizonyos, de tág határok között – a hordozó gép motorjának fordulatszáma mennyi, illetve a kalapácshoz mennyi olaj jut.
A munkát megkönnyítendő, az alapfelszereltség része a Ramlube III automata zsírzórendszer is, aminek tartálya és vezérlése a törőfejen belül, portól és nedvességtől védett helyen található.
Természetesen a rendszer használata mellett lehetőség van a törőfej hagyományos, kézi zsírzására is.
A zaj- és vibrációcsillapítással ellátott ház lehetővé teszi a sűrűbben lakott területeken is az intenzív munkavégzést, illetve kíméli a gép gémszerkezetét is.
Opcionálisan felhegeszthetők a házra kopásálló acél védőelemek, amik megvédik a kalapács házát a sziklák vagy egyéb törmelékek által okozott sérülésektől.
Az alapfelszereltség része a Rammer Safety Valve rendszer, ami a törőfejet védi a hibás bekötésből eredő károktól, illetve a túl nagy olajáramtól. A rendszer különösen hasznos lehet, ha a törőfejet gyakran, különböző hordozókra szerelik fel, hiszen egy esetleges véletlen hibás bekötés nem tud kárt tenni a szerkezetben.
A törőfejhez szintén szériaként jár a Rammer Idle blow protection rendszere: amennyiben a tüske nem érintkezik megfelelően a bontandó anyaggal, a kalapács esetleges sérüléseit elkerülendő, leállítja a törőfejet, nem hozza mozgásba a kalapács dugattyúját, így az nem üti meg a tüskét.
A kalapács szerkezetén belül levegőjáratok találhatók, amelyek egy külső kompresszor segítségével lehetővé teszik a víz alatti és a magas porkoncentrációjú környezetben a munkavégzést: a vésőnyárs és a dugattyú mellé juttatott magas nyomású levegő meggátolja, hogy a víz és a por bekerülhessen oda.
Mindegy, hogy a munkagép gémszerkezetének melyik oldalán van a nyomóág, és melyiken a visszafolyó ág: a törőfejben a tömlők csatlakozási pontjai nem oldalt vannak, hanem hátul, így nincs szükség a gém felől érkező tömlők esetleges keresztbe vezetésére. Továbbá a csatlakozást megkönnyítendő, a törőfejhez gyárilag jár egy erősített kivitelű rövid hidraulikacső-pár, ami a gém felől érkező hidraulikatömlőket köti össze a törőfejjel.
Opcionális kiegészítőként választható a törőfejhez a Ramona rendszer. A rendszer segítségével a kabinban elhelyezett kijelzőről a kezelő le tudja olvasni a nyomóági hidraulikaolaj nyomását, hőmérsékletét, illetve a rendszer által az ezekből számított további jellemzőket: például az ütések számát, időtartamát, egy adott periódus alatti ütések frekvenciáját stb. Ezeket az értékeket a rendszer eltárolja, így később – ha a rendszer által küldött figyelmeztetések ellenére – mégis megsérül a törőfej, könnyebben ki lehet deríteni, hogy mi okozta a hibát. A mért értékeket a Ramona egy GSM modul segítségével valós időben, munkavégzés közben folyamatosan el tudja küldeni egy, a munkavégzés helyszínétől távoli helyre.
A törőfej egyedülálló garanciával rendelkezik, hiszen a Rammer LTW (Lifetime Warranty) segítségével a garancia ideje akár 10 év is lehet.
Tömeg: 870 kg
Hordozó gép tömege: 10-19 t
Vésőnyárs átmérője: 105 mm
Tömeg: 1240 kg
Hordozó gép tömege: 16-26 t
Vésőnyárs átmérője: 118 mm
Tömeg: 1760 kg
Hordozó gép tömege: 21-30 t
Vésőnyárs átmérője: 135 mm